Clarapelsadvies
Image default
Marketing

Kijk uit bedrijven voor media!

Bedrijven van tegenwoordig moeten een tool social media bezitten om goede beslissingen te kunnen maken op elk gebied wat te maken heeft met een deel van het social media, wat wordt hiermee eigenlijk bedoeld? Social media is zo nep geworden tegenwoordig dat het bizar is dat we dit gebruiken om informatie op te zoeken, en mensen te beoordelen op hun kwaliteiten en inschatten hoe ze in het echt er uit kunnen zien. Dat is de fout wat velen maken op het gebied van het internet, daardoor kan het soms komen dat de verkeerde mensen hoger komen in het bedrijfsleven en de mensen die het verdienen lager blijven.

 

Het neppe gezicht van velen

Social media is heel makkelijk te beïnvloeden op meerdere gebieden. Denk aan verschillende platforms waar mensen een profiel kunnen maken met een andere naam en een foto van iemand die zij helemaal niet zijn. Daardoor kunnen mensen bijvoorbeeld een ID van een dokter of een arts aannemen en zo advies aan mensen geven op forums, wat uiteindelijk helemaal niet klopt. Zo schade aanbrengen op een hele makkelijke manier aan heel veel mensen tegelijkertijd, vanuit huis achter een scherm. Dat is het gevaarlijke en dan is het heel lastig om deze neppe mensen ook nog een te achterhalen wie ze echt zijn.

 

Daarom moeten bedrijven stoppen

Bedrijven moeten stoppen met social media, en zo mensen gaan aannemen. Mensen kunnen te makkelijk zich voordoen als iemand anders. Dan kun je beter je advertenties in kranten zetten en mensen zo uitnodigen voor gesprekken, zodat je beter kunt zien wie iemand nou echt is. Dat geldt hetzelfde voor informatie op het internet zoeken. Geloof niet alles wat je ziet als eerst, maar kijk even verder zodat je meerdere bronnen hebt voor de taak. Stop dus nu met social media gebruiken voor zulke zaken en ga weer over naar de oude manier wat veel betrouwbaarder is.

 

Gerelateerde artikelen

Een reclame bedrijf dat jouw bedrijf onder de aandacht brengt

Tekst herschrijven engels

De verschillende technieken om promotiemateriaal te bedrukken