Clarapelsadvies
Image default
Zakelijk

Hoe kies je de juiste gevelletters voor jouw bedrijfspand?

Een eigen bedrijfspand is enkel succesvol wanneer je ook daadwerkelijk weet op te vallen bij voorbijgangers. Mensen moeten in één klap kunnen zien welk bedrijf zich hier gevestigd heeft. Niet alleen draait het hierbij om naamsbekendheid, maar ook om het feit dat je voorbijgangers wil triggeren om te kijken, eventueel zelfs naar binnen te lopen. Daarom is het belangrijk dat er aandacht wordt geschonken aan de buitenkant van het pand. Dit doe je met behulp van gevelreclame. 

Hoewel gevelreclame op heel veel verschillende manieren kan worden toegepast, zien we het gebruik van gevelletters toch wel overal terug. Dat klinkt eenvoudig, maar wanneer je deze letters via 3tac.nl laat maken, kom je al snel tot de conclusie dat dit nog niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Er is veel om over na te denken. Denk bijvoorbeeld aan het design van de letters, het formaat en zelfs het kleurgebruik. Duizelt het je nu al en wil je er zeker van zijn dat je straks de juiste keuze maakt en echt op een goede manier zal opvallen? Maak dan gebruik van de onderstaande tips en ontdek snel de perfecte gevelletters voor jouw bedrijfspand.

Met of zonder verlichting? 

In de basis zijn doosletters onverlicht. Dit zijn de letters die je op veel panden ziet. Ze zijn heel duidelijk, zien er professioneel uit en brengen de boodschap snel en eenvoudig over. Hoewel onverlichte letters prima kunnen werken, is het wel goed om over extra verlichting na te denken. Zeker als het noodzakelijk is dat jouw bedrijf ook in het donker goed zichtbaar is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan restaurants. Zij moeten het juist vaak hebben van de klanten die na het donker voorbij komen. Dan is het belangrijk dat juist op die momenten het logo goed zichtbaar is. 

Voer je bedrijfshuisstijl door op het pand 

Het is belangrijk dat je de herkenbaarheid van jouw bedrijf vergroot. Mensen gaan onbewust sneller in zee met een bedrijf dat ze herkennen en waar ze eerder dingen van gezien of gehoord hebben. Nieuwe of onbekende dingen zijn al gauw spannend. Daarom is het belangrijk om de doelgroep constant te prikkelen en bekend te maken met jouw merk en logo. Dit kan zowel bewust als onbewust. Visuele marketingvormen kunnen hier enorm bij helpen. Als passanten dagelijks langs jouw logo komen, dan zullen ze die informatie onbewust opslaan. Het is daarom des te belangrijker dat je jouw bedrijfshuisstijl ook doorvoert op het pand. Zo creëer je een herkenbaar beeld voor jouw bedrijf. 

Denk goed na over het lettertype 

Het is vooral belangrijk dat de boodschap overgebracht wordt. Leesbaarheid is dan ook van cruciaal belang. Je wil voorkomen dat het lettertype mensen ervan verhindert om de boodschap te lezen. Kies daarom voor een lettertype dat goed leesbaar is en houd hierbij ook rekening met de achtergrond. Als de letters een gelijksoortige kleur hebben als de achtergrond, dan kan dit ervoor zorgen dat ze wegvallen. Het is dan ook goed om hierover na te denken, zodat je zeker weet dat de letters ook echt op zullen vallen.