Als ondernemer moet je weten wat er speelt binnen je bedrijf. Immers kun je enkel realistische doelen stellen als de werkwijze en situatie van jouw bedrijf hierbij aansluiten. Botst het vaak met jouw medewerkers of afnemers, dan is de kans dat je jouw doelen bereikt niet zo groot. Wat is een bedrijfsanalyse?De analyse brengt de juridische situatie rondom jouw bedrijf in kaart en maakt duidelijk welke risico’s je loopt. Hierbij worden de risico’s en kansen bloot gelegd. Van verzekeringen en financieringen tot contracten en de bedrijfsstructuur en van privacy en personeelszaken tot intellectueel eigendom, tijdens een bedrijfsanalyse komen alle belangrijke aspecten aan bod. Hierbij wordt er zowel defensief gekeken naar bedreigingen, maar ook proactief naar nieuwe kansen. Waarom een analyse van jouw bedrijf?Veel ondernemers leven en zelfs overleven van dag tot dag. Zij kijken niet naar de lange termijn en hopen voornamelijk dat ze hun bedrijf volgens de huidige trend kunnen voortzetten. Dit juist vragen om problemen. Je houdt geen grip op problemen zoals een toenemend ziekteverzuim bij medewerkers, vervelende zakelijke conflicten en moeilijkheden met geld en komen zo in de problemen. Met een bedrijfsanalyse kun je dit voor zijn en proactief reageren. Welke doelen wil je bereiken?Ondernemers weten vaak wél wat ze niet willen, maar hebben geen oog op wat ze wel willen. Waar wil ik met mijn bedrijf staan over 3 tot 5 jaar? Wat moet ik verbeteren om dat te bereiken? Een bedrijfsanalyse kan helpen deze verbeterpunten in kaart te brengen en werkt als prima startpunt om verbeteringen door te voeren. Vervolgens kun je deze problemen gaan aanpakken met een jurist. Bij Bundel worden deze verbeterpunten één voor één aangepakt. Dit gebeurt in overleg met jou als ondernemer en wordt uitgevoerd volgens een concreet stappenplan en strakke tijdsplanning. Zo kun je samen met Bundel jouw bedreigingen oplossen en je focussen op jouw bedrijf. |
https://bundel.nl/Bedrijfsanalyse/ |